De Contentmaker
Sharita Satink Birtantie en Nicole Tusveld

Ondernemers verbinden met hun doelgroep. Dat is wat Sharita Satink Birtantie en Nicole Tusveld dagelijks doen vanuit hun bedrijf De Contentmaker. Dat doen zij voor het gros van hun klanten door social media beheer. “Wij bedenken, schrijven en plaatsen de social media berichten. Dat doen we uiteraard volgens de strategie, huisstijl en tone of voice van het bedrijf. De lezer weet niet beter dan dat onze opdrachtgever het zelf doet. Daarnaast verzorgen we ook aanvullende diensten, zoals het schrijven van teksten voor flyers, brochures en websites. We ontzorgen de ondernemer echt op dit vlak”, aldus Sharita.  

Als je deze twee enthousiaste dames spreekt en aan het werk ziet, zou je denken dat ze elkaar al jarenlang kennen. Maar ze kenden elkaar eigenlijk nauwelijks voordat ze startten met De Contentmaker. Nicole legt uit: “Ik speelde met het idee om iets met social media te gaan doen voor bedrijven, omdat ik steeds vaker geluiden uit de markt opving dat hier behoefte aan was. Ik wist dat Sharita ook zoiets deed, naast haar andere werkzaamheden. Ik belde haar op om te vragen hoe ze dat aanpakte. Na een telefoongesprek van meer dan een uur, hebben we een afspraak gepland. Dat klikte meteen heel goed. We besloten om onze krachten te bundelen en samen iets professioneel in de markt te zetten, in plaats van ‘het er allebei een beetje bij te doen’. Een naam was zo bedacht, het concept - laagdrempelig, betaalbaar en als focus ontzorgen - werd uitgewerkt en in juni 2016 zijn wij vol enthousiasme van start gegaan.”

De Contentmaker startte eerst vanuit huis. Toen ze met het idee speelden kantoorruimte te huren, zagen ze online een foto van één van de ondernemers in Ondernemerscentrum H164 voorbijkomen en hebben contact gezocht. “We hadden meteen een goed gevoel bij de ruimte, maar twijfelden toch even over het aangaan van verplichtingen en bijbehorende kosten. Het ging toen al goed, we groeiden gestaag, maar wij willen toch echt weloverwogen dit soort beslissingen nemen. Toen er een grote klant bij kwam, hebben we toch de knoop doorgehakt om hier te gaan huren per september 2017 en dat bevalt erg goed”, vertelt Sharita.

Het gaat goed met De Contentmaker. De afgelopen maanden kwam dan ook veelvuldig een dilemma ter sprake: met z’n tweeën door gaan, of toch uitbreiden. Ze hebben voor dat laatste gekozen, vertelt Nicole. “We doen wat we leuk vinden en halen er veel energie uit. Met name uit de enthousiaste reacties van klanten die het erg waarderen dat we met ze meedenken, nieuwe acties voor ze bedenken en deze dan ook direct uit kunnen voeren. Maar wij zijn ervan overtuigd dat we nog meer voor onze huidige klanten kunnen betekenen en dat er een groeiende behoefte is in de markt voor social media beheer. Willen wij onze klantenkring blijven uitbreiden, dan moeten we daar capaciteit voor hebben. Per 1 juli start daarom iemand parttime bij ons en vanaf september ook een stagiaire.” 

De ambitie van De Contentmaker is om te blijven groeien zoals ze dat nu doen. Niet perse in bedrijfsomvang, maar wel in dienstverlening en klantenkring. “Acquisitie hebben we eigenlijk nog niet hoeven doen. Onze klanten zijn onze ambassadeurs; nieuwe klanten komen meestal via hen. Er is nog geen maand geweest waarin we geen nieuwe klant mochten verwelkomen”. Ondanks de groei willen Sharita en Nicole wel zelf ook het werk blijven doen. “Het verplaatsen in de ondernemers, hen verbinden met hun eigen doelgroep, dat is onze kracht. De kwaliteit die wij leveren willen we overbrengen op onze nieuwe collega’s.” 

Meer info over De Contentmaker: www.decontentmaker.nl

Meer weten over startende ondernemers?

Bekijk ook andere verhalen van startende ondernemers

Alle verhalen